• 10580339_954574091258980_2111451134_n.jpg
    • 12620665_940477009371171_1142256381_o.jpg
    • 12625966_954576094592113_1001542131_n.jpg
    • 12625999_940476932704512_756205614_n.jpg
    • 12630762_940477066037832_1331035890_o.jpg
    • 12630776_940476922704513_311630182_o.jpg
    • 12631173_940476936037845_1290271208_o.jpg
    • 12631244_940476956037843_1200204088_o.jpg
    • 12631253_940477096037829_957851204_o.jpg
    • 12632881_940476919371180_534133686_o.jpg
    • 12633123_940476976037841_9048686_o.jpg
    • 12633149_940477049371167_2005358801_o.jpg
    • 12633293_940477032704502_177569960_o.jpg
    • 12636829_940476929371179_1660647263_o.jpg
    • 12637280_940477069371165_976747944_o.jpg
    • 12647656_965644063504318_454030088_n.jpg
    • 12647755_954578207925235_2047497116_n.jpg
    • 12647761_965239506878107_705633397_n.jpg
    • 12647840_965644066837651_1260874459_n.jpg
    • 12648001_954575657925490_1552453456_n.jpg

    Önismereti foglalkozás

    Az önismereti foglalkozások alkalmával a drámajáték, mint módszer segíti a munkánkat. A lakásotthonokban élő gyermekek, fiatalok jobban ki vannak téve a veszélyeztető tényezőknek (drog, dohányzás, alkohol…) A drámapedagógia gyakorlatsorai képessé teszik a gyermekeket arra, hogy az életben jobban megállják a helyüket, felkészíti őket arra, hogy idegen környezetben is feltalálják magukat, merjenek véleményt nyilvánítani, merjenek megszólalni, könnyebben tudjanak kialakítani baráti kapcsolatokat, tudjanak NEM-et mondani a számukra veszélyt jelentő helyzetekre.

    De mi is a drámapedagógia, s hogyan segíti ezt? Egy kis kitekintés: A drámapedagógia, azt a művészetpedagógiai tevékenységet jelenti, melynek alkalmával a dráma és színház eszközrendszerének segítségével folyamatos együttlét során neveljük a gyereket. A drámapedagógia birodalma a megismerés örömétől a kifejezés öröméig terjed. Kihasználja, felhasználja a gyermekek kreativitását, belelátását és másfajta szemléletmódot közvetít. A gyermek jövője a jelenére épül és a gyermeknek teljes valójában bele kell bocsátkoznia a MA megfigyeléséhez, értékeléséhez, felkutatásához. A gyermeket úgy kell nevelni, hogy harmóniában legyen. Hangsúlyozottan épít a gyermek képzeletére, azonosulási, beleélési készségére, kettőstudatára, szerepjátszó képességére, improvizációs hajlandóságára és kreativitására. Közösségben, kiscsoportos formában képzeli el a felnőttel való együttjátszásra épülő nevelést. Arra törekszünk, hogy a gyermek a világban otthonosan mozgó, harmonikus személyiséggé váljon.

    A drámapedagógiai nevelés során minden gyermek sikerélményhez jut, örömét leli az életben. Erősíteni kell a pozitív önértékelésében, autonóm törekvéseinek kreatív képességeinek kibontakoztatását.

    Célunk a kellemes csoportlégkör kialakítása, melyben eleinte a játékosság, felszabadult légkör uralkodik, és ennek a megtartásával érjük el a játékosságból kinövő alkotó hozzáállás megszületését.

    A drámajáték erősíti a kapcsolatok kialakítását, megerősítését, működését; lehetővé válik, hogy a peremhelyzetű gyermekek csoportban elfoglalt helye megváltozzon. Segíti az igazságérzet fejlődését, a konfliktuskezelés helyes módjának kialakítását.

    Legfontosabb alapelv a játékosság, a gyermekek tapasztalatszerzés közben rácsodálkozzanak a körülöttük lévő világra. A közös élményeket együttjátszásban élik át újra más-más oldalról megközelítve.

    „ Mindenhez van jogom,

    hát játszom.

    Föntről gyereknek, lentről

    embernek látszom”

    ( Ratkó József )

    2018. tavaszán kezdtük el az Önismereti drámafoglalkozásokat a lakásotthonokban lévő gyermekek számára. Két helyszínen, Salgótarjánban és Szátokon, havi 1-1 alkalommal két órát töltünk együtt 12 – 18 év közötti fiatalokkal. Az eltelt időszak alatt sokat formálódott a csoport, megtanultunk „egy nyelven” beszélni. Az elsajátított játékok során főként a kapcsolatteremtő és kapcsolattartó és koncentrációs gyakorlatok kerültek előtérbe.

     

     

    © 2017 MGYVK