• 10580339_954574091258980_2111451134_n.jpg
    • 12620665_940477009371171_1142256381_o.jpg
    • 12625966_954576094592113_1001542131_n.jpg
    • 12625999_940476932704512_756205614_n.jpg
    • 12630762_940477066037832_1331035890_o.jpg
    • 12630776_940476922704513_311630182_o.jpg
    • 12631173_940476936037845_1290271208_o.jpg
    • 12631244_940476956037843_1200204088_o.jpg
    • 12631253_940477096037829_957851204_o.jpg
    • 12632881_940476919371180_534133686_o.jpg
    • 12633123_940476976037841_9048686_o.jpg
    • 12633149_940477049371167_2005358801_o.jpg
    • 12633293_940477032704502_177569960_o.jpg
    • 12636829_940476929371179_1660647263_o.jpg
    • 12637280_940477069371165_976747944_o.jpg
    • 12647656_965644063504318_454030088_n.jpg
    • 12647755_954578207925235_2047497116_n.jpg
    • 12647761_965239506878107_705633397_n.jpg
    • 12647840_965644066837651_1260874459_n.jpg
    • 12648001_954575657925490_1552453456_n.jpg

    Prevenciós csoport foglalkozás és egyeni mentorálás, fejlesztés

    A pályázat keretein belül kelet és nyugat Nógrádon nevelésbe vett gyermekek részére valósulnak meg csoportfoglalkozások, és a csoportfoglalkozáson túlmutató egyéni beszélgetések.

    A csoportfoglalkozások háromszor tíz fővel, havi egy alkalommal, zajlanak, az egyéni foglalkozások pedig egyéni estkezelés formájában, általában irányított beszélgetés módszerével történnek.

    Kamaszkori tünetek: a szorongás, teljesítménygátlás, kommunikációs, és önkifejezési problémák, az iskolai csoportba való beilleszkedés nehézsége. A gyermekek szociális érettsége meghatározza a társakkal kialakított kapcsolat minőségét is. A családi helyzet esetleges kiegyensúlyozatlansága csak súlyosbítja a gyermekek bizonytalanságát és az iskolai kudarcok nagymértékben lecsökkentik a gyermekek reális önismeretét és önbizalmát. A csoportot nézve az általános problémákon túl itt napi problémát okoz a gyermekek családon kívüli nevelkedése. Addig, amíg a családban nevelkedő gyermekeknél az önismereti problémák, és a normatív krízisekkel velejáró nehézségek nehezítik a gyermekek mindennapjait, de egy jól működő család ezeket a kríziseket közös erővel meg tudja oldani. Azonban a nevelésbe vett gyermekeknél halmozottan több problémával, krízissel kell/kellne megküzdeniük, megfelelő támogató háttér nélkül, családi kapcsolatok nélkül, ami önmagában véve a legnagyobb krízis egy gyermek életében, élethelyzetében.

    A csoport tagjainál, viselkedésbeli vagy érzelmi disfunkciók vannak jelen. Ezek, ha hosszú távon fennmaradnak, a gyermek közösségbe való beilleszkedését, vagy a képességeinek a megfelelő kiteljesedését gátolják.

    A mentálhigiénés foglalkozás mottója: „Te is más vagy, Te sem vagy más”.

    Próbálunk olyan színes kulturális eseményeket, elfoglaltságokat, foglalkozásokat, ismeretterjesztő előadásokat biztosítani, ahol a gyermekek megtapasztalják a közösség pozitív mibenlétét, az egyéni gondolatok helyett, a csoportos gondolkodást. Ami a nevelt gyermekek esetében, nagyon fontos, a mindennapi élet megkönnyítéséhez. A csoport keretein belül próbáljuk észrevenni és támogatni az építő, fejlesztő, pozitív képességeket, készségeket, a csoport egészéhez való alkalmazkodási készséget pedig javítani.

    Az egyéni esetkezelések keretein belül azokkal a problémákkal foglalkozunk, amik a csoport alatt felszínre törnek.

    Alkalmazkodási nehézségek, önismereti problémák, családi, indulatkezelési, kommunikációs nehézségek.

    Minden közösen felszínre hívott problémát megbeszélünk, próbáljuk azokat nevesíteni, és a beszélgetés végére a gyermek által megfogalmazott megoldást megkeresni.

    © 2017 MGYVK