A pályázat keretein belül kelet és nyugat Nógrádon nevelésbe vett gyermekek részére valósulnak meg csoportfoglalkozások, és a csoportfoglalkozáson túlmutató egyéni beszélgetések.
A csoportfoglalkozások háromszor tíz fővel, havi egy alkalommal, zajlanak, az egyéni foglalkozások pedig egyéni estkezelés formájában, általában irányított beszélgetés módszerével történnek.
Kamaszkori tünetek: a szorongás, teljesítménygátlás, kommunikációs, és önkifejezési problémák, az iskolai csoportba való beilleszkedés nehézsége. A gyermekek szociális érettsége meghatározza a társakkal kialakított kapcsolat minőségét is. A családi helyzet esetleges kiegyensúlyozatlansága csak súlyosbítja a gyermekek bizonytalanságát és az iskolai kudarcok nagymértékben lecsökkentik a gyermekek reális önismeretét és önbizalmát. A csoportot nézve az általános problémákon túl itt napi problémát okoz a gyermekek családon kívüli nevelkedése. Addig, amíg a családban nevelkedő gyermekeknél az önismereti problémák, és a normatív krízisekkel velejáró nehézségek nehezítik a gyermekek mindennapjait, de egy jól működő család ezeket a kríziseket közös erővel meg tudja oldani. Azonban a nevelésbe vett gyermekeknél halmozottan több problémával, krízissel kell/kellne megküzdeniük, megfelelő támogató háttér nélkül, családi kapcsolatok nélkül, ami önmagában véve a legnagyobb krízis egy gyermek életében, élethelyzetében.
A csoport tagjainál, viselkedésbeli vagy érzelmi disfunkciók vannak jelen. Ezek, ha hosszú távon fennmaradnak, a gyermek közösségbe való beilleszkedését, vagy a képességeinek a megfelelő kiteljesedését gátolják.
A mentálhigiénés foglalkozás mottója: „Te is más vagy, Te sem vagy más”.
Próbálunk olyan színes kulturális eseményeket, elfoglaltságokat, foglalkozásokat, ismeretterjesztő előadásokat biztosítani, ahol a gyermekek megtapasztalják a közösség pozitív mibenlétét, az egyéni gondolatok helyett, a csoportos gondolkodást. Ami a nevelt gyermekek esetében, nagyon fontos, a mindennapi élet megkönnyítéséhez. A csoport keretein belül próbáljuk észrevenni és támogatni az építő, fejlesztő, pozitív képességeket, készségeket, a csoport egészéhez való alkalmazkodási készséget pedig javítani.
Az egyéni esetkezelések keretein belül azokkal a problémákkal foglalkozunk, amik a csoport alatt felszínre törnek.
Alkalmazkodási nehézségek, önismereti problémák, családi, indulatkezelési, kommunikációs nehézségek.
Minden közösen felszínre hívott problémát megbeszélünk, próbáljuk azokat nevesíteni, és a beszélgetés végére a gyermek által megfogalmazott megoldást megkeresni.