• 10580339_954574091258980_2111451134_n.jpg
    • 12620665_940477009371171_1142256381_o.jpg
    • 12625966_954576094592113_1001542131_n.jpg
    • 12625999_940476932704512_756205614_n.jpg
    • 12630762_940477066037832_1331035890_o.jpg
    • 12630776_940476922704513_311630182_o.jpg
    • 12631173_940476936037845_1290271208_o.jpg
    • 12631244_940476956037843_1200204088_o.jpg
    • 12631253_940477096037829_957851204_o.jpg
    • 12632881_940476919371180_534133686_o.jpg
    • 12633123_940476976037841_9048686_o.jpg
    • 12633149_940477049371167_2005358801_o.jpg
    • 12633293_940477032704502_177569960_o.jpg
    • 12636829_940476929371179_1660647263_o.jpg
    • 12637280_940477069371165_976747944_o.jpg
    • 12647656_965644063504318_454030088_n.jpg
    • 12647755_954578207925235_2047497116_n.jpg
    • 12647761_965239506878107_705633397_n.jpg
    • 12647840_965644066837651_1260874459_n.jpg
    • 12648001_954575657925490_1552453456_n.jpg

    (20 óra 5 napra szétbontva 25 lakásotthonban élő gyermekkel)

    A sikeres nevelés kulcsa az érzelmi intelligencia és az együttműködés fejlesztése.

    Az érzelmi intelligencia azt a képességet jelöli, hogy az ember milyen jól tudja megérteni, kezelni saját érzelmeit, valamint adott esetben átérezni másokét. Nem mindenkinek adatott meg, hogy az érzelmi intelligenciája fejlett legyen, de aggodalomra semmi ok, mivel jól lehet fejleszteni különböző gyakorlatokkal.

    25 gyermekotthonban élő gyermekkel 20 órát töltöttünk együtt, 5 napon keresztül kisebb – nagyobb szüneteket bevezetve.

    A gyermekek először kíváncsian várták a feladatokat, majd egyre jobban élvezték a közös önismereti, empátia növelő, kapcsolatteremtési, hangulatos, kommunikációs készségfejlesztő feladatokat. Célunk volt továbbá a konfliktus kezelés, önuralom, önkontroll fejlesztés, a stressz kezelés, érzelmek kifejezésének elősegítése, valamint projektív rajzokon kifejezhettek és megélhettek különböző katarzis élményeket.

    Szakmai beszámoló

    a „Legyen sport a szenvedélyed!” bűnmegelőzési tábor

    rendezvényeinek, programjainak megvalósításáról

     

    • A támogatott intézmény neve:
      • Nógrád Megyei Gyermekvédelmi Központ és Területi Gyermekvédelmi Szakszolgálat
      • Székhely: 3100 Salgótarján, Ruhagyári út 9.
    • A megvalósított projekt megnevezése:

    „Legyen sport a szenvedélyed!” bűnmegelőzési tábor

    • A projekt megvalósításának időtartama: 2018. augusztus 13-18.
    • Helyszín:Sehol-sziget Élménypark

    Postakocsi Vendégház -  2610 Nőtincs, Diófa u. 41. 

    A pályázat keretein belül kelet és nyugat Nógrádon nevelésbe vett gyermekek részére valósulnak meg csoportfoglalkozások, és a csoportfoglalkozáson túlmutató egyéni beszélgetések.

    A csoportfoglalkozások háromszor tíz fővel, havi egy alkalommal, zajlanak, az egyéni foglalkozások pedig egyéni estkezelés formájában, általában irányított beszélgetés módszerével történnek.

    Kamaszkori tünetek: a szorongás, teljesítménygátlás, kommunikációs, és önkifejezési problémák, az iskolai csoportba való beilleszkedés nehézsége. A gyermekek szociális érettsége meghatározza a társakkal kialakított kapcsolat minőségét is. A családi helyzet esetleges kiegyensúlyozatlansága csak súlyosbítja a gyermekek bizonytalanságát és az iskolai kudarcok nagymértékben lecsökkentik a gyermekek reális önismeretét és önbizalmát. A csoportot nézve az általános problémákon túl itt napi problémát okoz a gyermekek családon kívüli nevelkedése. Addig, amíg a családban nevelkedő gyermekeknél az önismereti problémák, és a normatív krízisekkel velejáró nehézségek nehezítik a gyermekek mindennapjait, de egy jól működő család ezeket a kríziseket közös erővel meg tudja oldani. Azonban a nevelésbe vett gyermekeknél halmozottan több problémával, krízissel kell/kellne megküzdeniük, megfelelő támogató háttér nélkül, családi kapcsolatok nélkül, ami önmagában véve a legnagyobb krízis egy gyermek életében, élethelyzetében.

    Az önismereti foglalkozások alkalmával a drámajáték, mint módszer segíti a munkánkat. A lakásotthonokban élő gyermekek, fiatalok jobban ki vannak téve a veszélyeztető tényezőknek (drog, dohányzás, alkohol…) A drámapedagógia gyakorlatsorai képessé teszik a gyermekeket arra, hogy az életben jobban megállják a helyüket, felkészíti őket arra, hogy idegen környezetben is feltalálják magukat, merjenek véleményt nyilvánítani, merjenek megszólalni, könnyebben tudjanak kialakítani baráti kapcsolatokat, tudjanak NEM-et mondani a számukra veszélyt jelentő helyzetekre.

    De mi is a drámapedagógia, s hogyan segíti ezt? Egy kis kitekintés: A drámapedagógia, azt a művészetpedagógiai tevékenységet jelenti, melynek alkalmával a dráma és színház eszközrendszerének segítségével folyamatos együttlét során neveljük a gyereket. A drámapedagógia birodalma a megismerés örömétől a kifejezés öröméig terjed. Kihasználja, felhasználja a gyermekek kreativitását, belelátását és másfajta szemléletmódot közvetít. A gyermek jövője a jelenére épül és a gyermeknek teljes valójában bele kell bocsátkoznia a MA megfigyeléséhez, értékeléséhez, felkutatásához. A gyermeket úgy kell nevelni, hogy harmóniában legyen. Hangsúlyozottan épít a gyermek képzeletére, azonosulási, beleélési készségére, kettőstudatára, szerepjátszó képességére, improvizációs hajlandóságára és kreativitására. Közösségben, kiscsoportos formában képzeli el a felnőttel való együttjátszásra épülő nevelést. Arra törekszünk, hogy a gyermek a világban otthonosan mozgó, harmonikus személyiséggé váljon.

    © 2017 MGYVK
    A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.
    Részletes információ a sütikről Tudomásul vettem